internetbezoekers sm

Hoe stel je al je websitebezoekers tevreden?

Mensen bezoeken je website met een bepaald doel. Wil je ze tevreden houden, dan zorg je dat ze dit doel zo snel en makkelijk mogelijk bereiken. Maar hoe doe je dat? Geen enkele bezoeker is hetzelfde. Toch zijn je bezoekers algemeen in te delen in 4 types. Hierbij maken we gebruik van de MBTI-methode. 

1. Spontane bezoeker: snelle beslisser die zijn keuze maakt op basis van gevoel en eigen ervaringen. Gericht op acties, beperkte oplages, extra service en waardeert de mogelijkheid om items aan te passen naar zijn gebruikersgemak. Bij een bezoek aan je website moet het gevoel voor hem goed zitten. 
2. Competitieve bezoeker: beslist snel op basis van feiten. Houdt van opsommingen, specificaties en legt snel verbanden. Een duidelijke website met goede navigatie vindt hij belangrijk. 
3. Humanistische bezoeker: langzame beslisser die kiest op basis van gevoel. Recensies zijn voor hem van groot belang. Ook is hij geïnteresseerd in het bedrijf achter de website. 
4. Methodische bezoeker: beslist langzaam op basis van feiten. Wil alles weten en is geïnteresseerd in achtergronden en instructiefilmpjes. Let niet op beoordelingen van andere bezoekers maar maakt zijn eigen keuzes op basis van gegevens die hij heeft verzameld. 

Inspelen op voorkeuren

Om alle bezoekers tevreden te houden, kun je optimaal inspelen op hun voorkeuren. Deel je website helder in, schrijf korte, krachtige teksten, maar biedt ook de mogelijkheid voor aanvullende informatie. Neem quotes van andere bezoekers op of laat deze je diensten en/of producten beoordelen. 

Contact SWAT

Neem voor meer tips contact op met SWAT. Wij passen uw website graag aan naar de voorkeuren van je verschillende bezoekers. Kom eens langs voor een oriënterend gesprek. 

 

Laatste nieuws