michiel_vermeulen

Kennismaken met Michiel Vermeulen SWAT

Inmiddels zijn we alweer 2 maanden op weg maar toch maken we graag nog even van de gelegenheid gebruik om onze nieuwe salesmanager Michiel Vermeulen te introduceren. Dit doen we middels een vraaggesprek over zijn ervaringen tot nu toe bij SWAT.

Michiel Vermeulen, van oorsprong een echte Heemskerker, is zelf erg blij met zijn nieuwe aanstelling.

Waarom?

SWAT is natuurlijk een bekend internet- en designbureau dat zijn klanten inmiddels veel verder heeft dan alleen de IJmond. Ik volg SWAT al jaren en ken mede-eigenaar Lennart Koopman al van jongs af aan uit de tijd bij ADO’20. Ik was vanaf dag 1 al een volger van alles wat SWAT maakte. Ik heb hier in de jaren ook regelmatig contact over gehouden met Lennart en nu was de tijd daar om een bijdrage te leveren aan de next step van SWAT.

Wat is die volgende stap van SWAT waar je het over hebt?

SWAT heeft al ruim 12 jaar bewezen dat het voor zowel de lokale ondernemer als grotere bedrijven uit heel Nederland een toegevoegde waarde biedt op het gebied van design- en internet. Vaak resulteerde dat in het maken van hele mooie en slimme oplossingen voor klanten. De next step zit met name in het deel om alle SWAT klanten mee te nemen in de specifieke mogelijkheden die het internet voor hen te bieden heeft. Een verschuiving van het leveren van een product naar het leveren van tastbaar resultaat.

Waar menigeen een website ziet als een digitaal visitekaartje gaan wij de klanten aan de hand nemen in het realiseren van meer resultaat via bijvoorbeeld de website. Denk hierbij aan meer verkoopresultaat door middel van een optimalisatieslag op de website van een grote webwinkel of het inplannen van afspraken voor een retailer uit de regio. Hiervoor moeten de ondernemers gaan inzien dat het internet nog heel veel mogelijkheden heeft. Je moet je dan eigenlijk verdiepen in het verkoopproces van onze klanten. Voor één klant bleek namelijk dat door een slimmere inzet van een website, deze hebben we gekoppeld aan een klant- en facturatiesysteem, dat de ondernemer 25% tijd bespaarde. Dus dan hebben we het niet direct over omzet maar wel over tijd die weer heel goed kon worden ingezet om omzet te realiseren.

Wat kunnen we dan verwachten in de toekomst?

Voor bestaande klanten betekent dit dat we in gesprek gaan. Ik ben benieuwd wat zij momenteel verwachten van hun website, hoe hun achterliggende proces loopt en dan kijken of we hierin iets mooier of slimmer kunnen maken. Voor sommige klanten is het al logisch dat we dit met ze doen en voor anderen betekent dit ongetwijfeld nieuwe mogelijkheden. Dit betekent ook dat we daar waar mogelijk een nieuwe rol in gaan nemen. We zullen meer en meer gaan samenwerken; de ondernemer krijgt nieuwe kansen en wij gaan daarbij ondersteunen. Leuk!

Voor nieuwe klanten betekent dit dat we ze gaan meenemen in de online beleving. Sinds mijn binnenkomst is er ook alweer een talentvolle ontwikkelaar bijgekomen en ik verwacht dat dit de aankomende tijd zo doorgaat. Ook staan er nog spannende veranderingen op stapel waar ik graag in een later stadium nog meer over deel. Houd ons maar in de gaten de aankomende jaren.

Kennismaken, meer weten of op zoek naar resultaat met uw website? Neem contact op met Michiel via mvermeulen@swat.nl of 0251-207070. www.swat.nl

Laatste nieuws